V rámci poptávky nové webové prezentace či aplikace je řada klíčových věcí, které jsou důležité pro vytvoření kvalitní specifikace projektu. Ta je později závaznou součástí objednávky a v případě chyb či nepřesností může být třeba provádět dodatečné změny. Často se také stává, že klient hodnotí požadovanou změnu jako jednoduchou a bagatelizuje ji, ale vzhledem k neznalosti problematiky mohou být některé dodatečné změny problematické, pracné či zcela nemožné.
Níže uvádíme seznam klíčových bodů, na které je třeba myslet
- rozsah projektu : nový web / revitalizace / redesign
- typ projektu : web / eshop / crm
- multijazyčnost : ano ( vč. možnosti později ) / ne
- responsibilita * : ano / ne
- registrace uživatelů ( eshop ) : ano / ne
- rozesílání emailů ( eshop ) : ano / ne
- nákup pouze s registrací ( eshop ) : ano / ne
- technické informace :
- existující domény : ano ( seznam domén ) / ne
- existující webhosting : ano ( varianta + údaje k hostingu ) / ne
- správa firemních emailů na hostingu : ano / ne
- sociální sítě : ano ( seznam odkazů ) / ne
- externí zdroje dat : ano ( ekonomický sw, kamery, systémy třetích stran ) / ne
- obsah webu ( pro návrh designu i vývoj webu ) :
- struktura webu ( zapisujte do textového editoru )
- texty na web
- grafické podklady ( např. foto produktů, firemních prostor )
- formuláře ( např. kontaktní formulář, zasílání novinek, dotazník )
- exporty dat pro sdílení nebo tisk : XML / CSV / PDF
- videa : Youtube / Vimeo
Uvedené body jsou pouze základní údaje, při jednání bude seznam položek podrobnější v závislosti na typu a rozsahu projektu, ale je třeba mít alespoň základní představu o obsahu a struktuře webu.
* Responsibilní web využívá moderních technologií pro snadné použití a čitelnost na mobilních zařízeních (mobil, tablet) bez nutnosti zoomování a horizontálního scrolování obsahu. S implementací je třeba počítat dopředu, protože responsibilita se promítá do grafického návrhu i do programování layoutu webu.